Suomi on poikkeuksellisessa tilassa. Vastaavaa ei ole nähty sota-aikojen jälkeen. Valmiuslaki tuli voimaan ja se sulki Suomen rajoineen ja kouluineen. Bisnes kärsii. Pienyrittäjillä on vaikeaa, muun muassa matkailu- ja ravintola-ala on kriisissä ja myös taksiala kärsii. Meiltä kaikilta vaaditaan nyt raudanlujia hermoja ja poikkeuksellista kärsivällisyyttä.

Koronavirus hiljentää taksialaa selvästi, kun lentoja perutaan ja yritysten kokouksia järjestetään etänä.

Kaikkia kokouksia tai tapaamisia ei voi kuitenkaan järjestää etänä. Omalla autolla liikkuminen näinä aikoina on hyvä asia, mutta myös taksimatkustus nousee erittäin hyväksi tavaksi hoitaa siirtyminen paikasta toiseen. Julkisen liikenteen käyttämisessä on riskejä ja siitä syystä myös sen vuoroja on vähennetty.

Välitysyhtiömme korostavat henkilökunnalle käsien pesua, desinfiointia ja auton kosketuspintojen pyyhkimistä. Pidämme asiakaskontaktit tarkoituksellisesti mahdollisimman lyhyinä ja otamme huomioon kaikki viranomaisten ohjeistukset.

Me olemme myös osa yhteiskunnallisesti tärkeää liikennettä.

Tue paikallista taksiyrittäjää. Kuljetuspalvelun kautta ihmiset saavat pakettinsa ja turvallisempi kyyditys mahdollistuu paikasta toiseen. Meille on tärkeää tehdä nyt kaikkemme laadukkaasti tuotetun palvelun ylläpitämiseksi.

Haluamme muistuttaa yrityksen edustajia, että mikäli etäpalaveri ei tule kysymykseen, niin taksilla liikkuminen on tehokas tapa välttää väkijoukkoja ja ruuhkia sekä nopea keino päästä paikasta toiseen.

Vältä väkijoukkoja – käytä taksia julkisen liikenteen sijaan. Näin tuet myös paikallista yrittäjää. Haluamme, että asiakkaanamme tunnet olosi turvalliseksi järjestämissämme kuljetuksissa. Noudatamme kaikkia viranomaisten ohjeita huolellisesti. Tämän lisäksi käytäntöihimme kuuluu matkan maksaminen digitaalisesti, jolloin maksukortteja tai kuitteja ei tarvitse turhaan kosketella autossa.

Pyritään siihen, että välttämätön työmatkaliikenne sujuisi mahdollisimman sujuvasti ja vältetään kaikki turhaa matkustamista.